středa 21. května 2014

Brokolicový krém s krutónky a anglickou slaninou

Máte rádi polévky? Já je miluji. A hlavně ty husté. Mezi mé nejoblíbenější patří brokolicový krém. A protože jej milují i mé děti, rozhodla jsem se dneska, že si ho uděláme. Delší dobu jsem již nevložila žádný recept, proto vám napíšu, jak dělám brokolicový krém já.

Tohle je snad nejjednodušší polévka jakou znám :). Brokolici si důkladně omyjeme a okrájíme z ní růžičky, vložíme do vody (vody tak akorát, aby byla brokolice ponořená) a dáme vařit. V bodě varu necháme cca 15 minut, poté vypneme a ponorným mixérem rozmixujeme. A nyní máme dvě možnosti. Pokud nechcete zahušťovat moukou, musíte mít více brokolice a méně vody. Pokud vám mouka nevadí, tak si ve skleničce rozmíchejte smetanu s moukou -  množství musíte odhadnout, já na 1 brokolici použila cca 1,5 dcl smetany a 1,5 lžíce polohrubé mouky. Povaříme a polévku dochutíme. Já na dochucení používám pouze sůl a česnek, protože polévku jíme s opečenými krutónky a nemusí být přechucená. 

Krutónky neboli "křupačky" jak říkají naše děti, připravuji z toastového chleba, který nakrájím na kostičky a na lžíci másla osmažím na pánvi. Je důležité s nimi často míchat ( já je jakoby nadhazuji).

Nakonec si připravíme slaninku. Anglickou slaninu nakrájíme na kostičky a na sucho osmahneme na pánvi. 

Dobrou chuť přeje Barča







2 komentáře:

  1. ...tak toto vypadá skvěle...díky za inspiraci...Věrka

    OdpovědětVymazat
  2. Věru, děkuji moc, je výborná já si pochutnala :) krásný zbytek týdne :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

Jarní háčkovaná halenka

 Krásné březnové odpoledne, šikulky,  měla bych vám asi psát více článků přímo sem na blog. Všechno vám strkám do skupinky, ale ne každý tam...